Katalog

FAI - świece

Rozwój systemów wtryskowych silników zasilanych olejem napędowym oraz coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące emisji spalin wymusiły na konstruktorach szukanie nowych rozwiązań w budowie świec żarowych. W efekcie w połowie lat dziewięćdziesiątych powstała świeca żarowa, szybkiego grzania z podwójnym żarownikiem tzw. Dual Coli Heating. Wielu producentów przyjęło dla nich własne nazwy handlowe. Istotą tego rozwiązania jest zastosowanie dwóch spiral grzejnych ze specjalnego stopu zmieniającego swój opór wraz z wzrostem temperatury. Żarząca się przez jakiś czas końcówka sondy poprawia spalanie mieszkanki podczas rozruchu zimnego silnika, eliminuje efekt głośnej pracy silnika tzw. "stuki" oraz zmniejsza emisję spalin.

Taki typ świec posiada w swojej ofercie FAI Automotive. Na polskim rynku reprezentuje ją od siedmiu lat firma KOLPAX. Dzięki tej technologii świece FAI są praktycznie niezawodne, a ewentualne usterki eliminuje test sprawdzający każdą z nich. Dodatkową cechą, jaka je charakteryzuje, jest przebieg procesu nagrzewania. Jak widać na wykresie 850 oC osiąga w niecałe 4 sekundy, a jej zdolność do nagrzewania sięga ponad 1050oC. Jednak, aby świeca spełniała swoje zadanie układ elektryczny, sterujący i zasilania musi działać prawidłowo. W wielu przypadkach usterki powstają w charakterystyczny sposób. Kilka z nich przedstawia poniższa tabelka.

 

W sezonie zimowym warto zwrócić uwagę, jaki produkt montujemy w samochodzie, aby uniknąć nieprzewidzianych awarii i niepotrzebnych kosztów.

Świece żarowe FAI gwarantują wysoki komfort pracy, a swoją ofertę praktycznie pokrywa zapotrzebowanie rynku.
Bez problemu dostępna jest referencja do Golfa D jak i do Pandy 1.3 Multi Jet.