Kategorie
SALERI - pompy wody
SALERI SIL to jedna z największych firm na rynku produkujących pompy wody dla motoryzacji. Historia firmy sięga lat 40-tych ubiegłego wieku. Dzięki tak długiemu doświadczeniu wyrosła na lidera w dostawie pomp na OE i OES oraz tzw. "aftermarket".
Jej asortyment obejmuje ponad 1000 referencji, co pokrywa zapotrzebowanie rynku w 98%, z czego ponad 150 dostarczana jest na OE i OES.
Obecnie SIL jest wiarygodnym partnerem dla producentów samochodów i niezależnego rynku części, ponieważ bierze udział w projektowaniu, rozwoju i ewolucji pomp wody. Dostarcza pompy na pierwszy montaż między innymi do GRUPY FIATA, BMW, FORD EUROPE, a produkcję zamyka w ilości 2 500 000 szt. rocznie. Struktura produkcji SALERI SIL jest przystosowana do seryjnej produkcji wymaganej przez producentów samochodów, ale także jest elastycznie przystosowana do potrzeb wtórnego rynku części. Linie wyposażone są w pełni automatyczne maszyny do produkcji dużych ilości jak i w półautomatyczne dla mniejszych zamówień w myśl zasady krótszy montaż = większa elastyczność. Uczestnicząc w procesie projektowania pomp wody SIL jest autorem optymalizacji wirników typu PPS "polipropylen".
Wirniki PPS są w ostatnim czasie najnowocześniejszym rozwiązaniem technologicznym zapewniającym efektywne działanie. Ten typ wirników wypiera standardowe wirniki stalowe dzięki lepszej sprawności i efektywności przepływu cieczy chłodzącej, co jest niezmiernie ważne dla współczesnych układach chłodzących silników samochodowych. Dział rozwoju SIL dokonał optymalizacji łopatek wirników PPS, dzięki temu wyeliminowano częste zjawisko turbulencji - cofania się płynu chłodzącego, co zaburzało prawidłowy przepływ cieczy.
Rozwiązania te zostały zaakceptowane przez producentów samochodów takich jak GRUPA AUDI-VW, PSA, FIAT GM-OPEL czy BMW. Warto w tym momencie wspomnieć, że na rynku występuje wiele firm oferujących pompy wody z wirnikami PPS. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że w wielu przypadkach ich produkty są tylko kopią poprawnego wykonania, a najczęstszym błędem jest stosowanie taniego kiepskiej jakości plastiku.
W takich przypadkach prawie zawsze dochodzi do ukruszenia wirnika, co powoduje awarię układu chłodzenia. W przypadku produktów SIL mamy 100% pewność niezawodności, ponieważ poza wykorzystaniem komponentów wysokiej jakości jak chociażby łożyska INA, KOYO czy NSK pompy testowane są na hamowniach. Specjalnie przygotowane pomieszczenia z hamownią symulującą normalną pracę silnika, drgania na drodze oraz warunki klimatyczne oddające zmienność temperatury i powietrza dają gwarancję najwyższej jakości pomp wody. Warto podkreślić, że SALERI SIL ściśle współpracuje z producentami nad przyszłością układów chłodzących silnika wynikających z coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Aby spełnić normy EURO6 wdrażane są projekt tzw. ZMIENNA POMPA WODY. Oznacza to zarządzanie i regulację przepływu cieczy w zależności od potrzeb chłodzenia oraz zmniejszania strat energii. Zalicza się do nich pompy z elektromagnetycznym kołem, z elektrozaworem, z kołem magnetycznym z histerezą czy w końcu pompy elektryczne. To nas czeka w przyszłości a dziś SALERI zaprojektowała pompę dla najnowszego silnika Fiata SGE MULTI-Air ENGINE.
Podsumowując, trzeba sobie zdać sprawę, jaką funkcję pełnią pompy wody we współczesnych silnikach. Poza utrzymywaniem optymalnego poziomu temperatury w komorze spalania, co wpływa na charakterystykę jego pracy montowane są często w układach napędowych rozrządu. Kiepska jej jakości naraża nas nie tylko na awarię coraz bardziej skomplikowanych układów chłodzenia, ale również na kosztowną naprawę rozrządu. Takie spojrzenie na rolę pompy wody każe zastanowić się czy oszczędność kilkunastu złotych na tanim zamienniku nie niesie zagrożenia awarii za kilka tysięcy złotych.